Testaa nämä
- Sammuta tietokoneen virrat. Jos käytössä on erillinen reititin tai kytkin, sammuta myös sen virrat.
- Irrota seinäpistokkeesta tuleva verkkokaapeli ja kytke takaisin paikoilleen. Jos käytössä on erillinen reititin tai kytkin, tarkista myös tämän laitteen kaapelien kytkennät.
- Tarkista kaapelin kunto ja vaihda tarvittaessa. Jos käytössä on erillinen reititin tai kytkin, tarkista myös tämän laitteen kaapelien kunto.
- Tarkista, onko asunnossa olevassa ristikytkentäkaapissa johdot kytketty sitä osoittavaan huoneeseen, missä yhteyttä käytetään.
- Käynnistä tietokoneesi uudestaan. Jos käytössä on erillinen reititin tai kytkin, kytke virrat takaisin myös tähän laitteeseen.
- Kokeile nettiyhteyttä uudelleen.
- Jos nettiyhteys ei edelleenkään toimi, kokeile yhteyttä suoraan verkkojohdolla kytkentäkaapin sisääntulopistokkeesta. Tällöin voidaan sulkea pois mahdolliset asunnon sisäiset kaapelointiviat ja kytkentävirheet.
- Jos nettiyhteys ei näiden tarkistusten jälkeen edelleenkään toimi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Huom! Ota yhteyttä vain tietokoneesi ääreltä, sillä muutoin vianselvitystä ei voida tehdä. Jos käytössäsi on erillinen reititin tai kytkin-laite, ota ylös laitteen MAC-osoite. MAC-osoite on 12-merkkinen, yleensä kaksoispisteillä eroteltu numero- ja kirjainsarja kuten esimerkiksi 00:12:34:aa:bb:cc. Löydät osoitteen useimmiten laitteen pohjasta tai kyljestä.
Jos käytössäsi ei ole erillistä laitetta, ota ylös tietokoneen MAC-osoite.
Näin löydät tietokoneen MAC-osoitteen
- Avaa Windowsin Käynnistä-valikko ja valitse Suorita.
- Kirjoita ruutuun CMD ja paina OK.
- Kirjoita avautuvaan mustaan ikkunaan ipconfig /all ja paina Enter.
- MAC-osoite lukee kohdassa Fyysinen osoite tai englanniksi Physical Address.