1. Suojaukseen ja havainnointiin tähtäävät teknologiat?
Tarvittavat teknologiat havainnointidatan keruuseen ja koneelliseen analysointiin. Tyypillisiä teknologioita ovat:?
- orkestrointi ja automatisointiratkaisu, SOAR (Security Orchestration, Automation and Response)
- lokienhallinta, SIEM (Security Incident and Event Management)
- sähköposti- ja käyttäjätunnusmurtojen havainnointi?
- poikkeavan käytöksen havainnointi sisäverkossa (päätelaitteet, palvelimet, verkko)?
- modernit päätelaitteiden suojaus-, havainnointi- ja reagointiratkaisut (Endpoint Detection & Response)
- pilvipalveluiden suojaus-, havainnointi- ja reagointiratkaisut (esim. Microsoft M365 tietoturvaratkaisut)
- haavoittuvuuksien skannaus ja hallinta (on prem- ja pilviympäristöt).?
Toimitamme asiakkaan tarpeisiin sopivan teknologiakokonaisuuden hallittuna palveluna, sisältäen ylläpito- ja muutoshallintakokonaisuudet. Kokonaispalvelumme ei ole kuitenkaan teknologiaan sidottu, vaan kykenemme toiminaan teknologiariippumattomasti integroitumalla asiakkaan olemassa oleviin tietoturvaratkaisuihin esimerkiksi SOAR- ja SIEM-ratkaisujemme avulla.?
2. Kyberturva-asiantuntemuksen oikea-aikaiseen reagointiin?
Kyberturvapalvelumme kautta saat kyberturva-asiantuntijat palveluna 24/7 kyberturvatapahtumien analysointiin, johtamiseen ja palautumistoimenpiteiden suunnitteluun. Osana palveluamme tuotamme organisaation tietohallinnon sekä liiketoiminnan tarpeisiin kattavaa kyberturvan tilannekuvaa mm. kattavan raportoinnin kautta.?
Asiantuntijamme ovat Suomen viranomaisten turvatarkastamia ja Suomen kansalaisia. Kyberturvakeskuksen tilat sijaitsevat Helsingissä Elisan toimitiloissa, missä kyberturvakeskus-henkilöstömme työskentelee 24/7 periaatteella. Tilat on auditoitu viranomaisten STIV-turvatasolle.?
3. Palautumisen hallinta
IT- ja verkkoasiantuntijat korjaavien toimenpiteiden ja lisäsuojausten toteuttamiseen Kyberturvakeskuksen koordinoimana osana tietoturvapoikkeamanratkaisua.
Elisalla on ainutlaatuinen kyky tarjota korjaavat toimenpiteet IT-ulkoistus ja verkonhallintapalveluiden (NOC, Network Operations Center) asiakkaille. Monitoimittajaympäristössä luomme sujuvat yhteistyökanavat organisaatiosi IT-palvelutarjoajien kanssa.