Tervetuloa käyttämään uutta liittymääsi

Tervetuloa käyttämään uutta liittymääsi

Ota SIM-kortti käyttöön

Ota SIM-kortti käyttöön

Uusi liittymä tai numeronsiirto toiselta operaattorilta

Onko sinulla täysin uusi Elisan liittymä? Silloin SIM-korttisi on heti käyttövalmis, eikä sitä tarvitse erikseen aktivoida.

Jos olet tehnyt Elisalle, saat vanhaan liittymääsi tekstiviestin, kun numeronsiirron ajankohta lähestyy. Uutta Elisan SIM-korttia ei tarvitse erikseen aktivoida. Riittää, kun laitat kortin laitteeseesi viestissä annettujen ohjeiden mukaisesti.

SIM-kortin vaihtaminen olemassa olevaan Elisa-liittymään

Jos olet vaihtamassa olemassa olevaa Elisa-liittymäsi SIM-korttia, voit tehdä kortin aktivoinnin osoitteessa: oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto tai Yritysten OmaElisassa.

Kolme SIM-korttikokoa ja PIN-koodi

Elisan SIM-kortissa on samassa korttipohjassa kolme eri SIM-korttikokoa (mini, micro, nano). Lisäksi kortista löytyy mobiilivarmenne. Tarkista minkä kokoisen kortin tarvitset laitteeseesi ja irrota oikean kokoinen kortti. Tiedon korttikoosta löydät esimerkiksi laitteesi käyttöohjeista.

SIM-korttien PIN-koodi oletuksena on 1234. Vaihda PIN-koodi ensimmäisellä kerralla.

Uusi eSIM

Perinteisen SIM-kortin sijaan voit valita myös eSIM:n yritysliittymälle, jos laitteesi tukee eSIM:ä. eSIM:n aktivointia varten sinulle toimitetaan QR-koodi ja aktivointiohjeet sähköpostilla.

Lue tarkemmat ohjeet eSIM:n käyttöönottoon.

Vastaajapalvelu

Näillä pääset alkuun

Miten saan vastaajapalvelun käyttöön?

Jos liittymässäsi on vastaajapalvelu, sitä ei tarvitse ottaa erikseen käyttöön. Saapuvat puhelut ohjautuvat automaattisesti vastaajaasi, jos puhelimesi on pois päältä tai et ehdi vastaamaan 30 sekunnin kuluessa.

Lisäksi ilmoitus vastaamattomasta puhelusta on automaattisesti päällä, kun otat vastaajan käyttöösi, eikä se vaadi erillistä aktivointia. Jos et halua vastaanottaa tekstiviesti-ilmoituksia, voit kytkeä ominaisuuden pois käytöstä vastaajan asetuksista, soittamalla omaan vastaajapalveluusi.

Lomavastaajan aktivoit tarvittaessa käyttöösi vastaajan asetuksista, soittamalla omaan vastaajapalveluusi.

Lue lisää vastaajapalvelun ominaisuuksista.

Miten soitan vastaajaani?

Suomessa voit soittaa vastaajaan omalla matkapuhelimellasi valitsemalla numeron 777. Lyhytnumeroa voit käyttää myös ulkomailla useiden operaattoreiden verkossa.

Ulkomailla ollessasi voit soittaa vastaajaan numerolla +358 50 950 777. Tämä numero toimii toki myös kotimassa.

Onko vastaajassani jonkin tervehdys?

Vastaajassa on oletuksena vakiotervehdys. Henkilökohtaisen tervehdyksen voit äänittää helposti soittamalla vastaajanumeroon ja toimimalla vastaajan antamien ohjeiden mukaan.

Tarvitsenko salasanan?

Vastaaja kysyy salasanaa, jos soitat omaan vastaajaasi ulkomailla tai soitat muusta kuin omasta puhelimestasi. Oletussalasana on 1234. Vastaaja opastaa sinua salasananvaihdossa, kun soitat vastaajaasi ensimmäisen kerran.

Mistä saan lisää infoa?

Saat lisää infoa palvelun ominaisuuksista sekä käytöstä ohje-osiostamme.

Yritysten OmaElisassa asioit jonottamatta

Asioi jonottamatta yritysten OmaElisassa

Jos olet yrittäjä tai organisaatiosi puhelinyhteyshenkilö, voit asioida Yritysten OmaElisassa silloin, kun sinulle sopii.

Voit tehdä palvelussa täysin veloituksetta esimerkiksi:

  • Laskun toimitustavan muutoksen
  • Tarkistaa PUK-koodin
  • Hakea puheluerittelyn

Kirjaudu OmaElisaan sivun oikean yläkulman kohdasta "Kirjaudu".

Työntekijän OmaElisa on työntekijöiden oma itsepalvelukanava

Jos olet työntekijä, voit hoitaa omia työväline- ja työsuhdeliittymäasioita helposti.

Palvelussa voit esimerkiksi:

  • Tarkistaa PUK-koodin
  • Seurata liittymän käyttöä reaaliaikaisesti
  • Tilata työvälineitä laitekaupasta
  • Tehdä liittymääsi vianrajauksen vianselvitystyökalun avulla

Kirjaudu Työntekijän OmaElisaan sivun oikean yläkulman kohdasta "Kirjaudu".

Ohjeet ja vinkit arkeen