SIM-kortin tilaus ja aktivointi

Ohjeet uuden SIM-kortin tilaamiseen ja aktivoimiseen.

Katso pikaohje ja valitse tarkempi ohje sen mukaan, oletko yrittäjä/yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö vai työntekijä.

Etsitkö ohjetta eSIMin tilaamiseen ja käyttöönottoon? Katso ohjeet täältä.

Pikaohje

Olen yrittäjä tai yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö

Saat tilattua uuden perinteisen SIM-kortin...

  • noutamalla sen suoraan myymälästä.
  • ottamalla yhteyttä Elisan Yritysasiakaspalveluun.
  • tilaamalla Yritysten OmaElisasta liittymän tiedoista kohdasta SIM-kortti. (Huom. Tilaus onnistuu sekä vanhan, että uuden Yritysten OmaElisan puolella.)

Aktivoi uusi SIM-kortti Yritysten OmaElisassa liittymän tiedoissa kohdasta SIM-kortti.

Olen työntekijä

Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit tilata ja aktivoida SIM-kortin osoitteessa https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto.

Jos SIM-kortin tilaus tai aktivointi ei onnistu, voit pyytää yrityksen nimenkirjoitusoikeudellista henkilöä tilaamaan/aktivoimaan SIM-kortin Yritysten OmaElisassa. Voit myös ottaa yhteyttä Yritysasiakaspalveluun.

Katso tarvittaessa alta tarkemmat ohjeet.

Ohjeet yrittäjälle ja yrityksen nimenkirjoitusoikeudelliselle henkilölle

Kuinka tilaan SIM-kortin?

SIM-kortin tilaaminen OmaElisassa

  1. Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
  2. Klikkaa Laitteet ja liittymät ja valitse Tee yksittäinen muutos.
  3. Valitse listalta liittymä, johon haluat tilata uuden SIM-kortin.
  4. Klikkaa liittymän tiedoista kohtaa SIM-kortti.
  5. Täytä Uuden SIM-kortin tilaus -lomake.

Voit lähettää Yritysten OmaElisasta työntekijälle ohjeet tekstiviestillä SIM-kortin aktivoimiseen. Perinteiset SIM-kortit toimitetaan postitse 2-3 päivän kuluttua tilauksesta.

Kuinka tilaan useamman SIM-kortin kerralla?

Uuden OmaElisan puolella

  1. Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
  2. Mene Tuotteeni ja palveluni -osioon ja klikkaa Tilaa-painiketta. (Huom. Jos tästä ohjeesta ei tunnu olevan apua, saatat olla vanhan OmaElisan puolella. Löydät vastaavan ohjeen heti tämän ohjeen alapuolelta.)
  3. Valitse liittymän tyyppi ja lisää seuraavalla sivulla ostoskoriin haluamasi määrä liittymiä. Klikkaa Tilaa.
  4. Valitse jokaiselle uudelle tilaamallesi SIM-kortille haluamasi asetukset ja täytä tarvittavat tiedot. Klikkaa Seuraava.
  5. Tarkista toimitusosoite, valitse laskutustiedot ja klikkaa Vahvista tilaus. SIM-kortit toimitetaan postitse valitsemaasi osoitteeseen 2-3 päivän kuluttua tilauksesta.

Vanhan OmaElisan puolella

  1. Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
  2. Valitse Laitteet ja liittymät -ylävalikosta kohta Verkkokauppa.
  3. Valitse välilehti SIM-kortit.
  4. Lisää koriin haluamasi SIM-korttimalli ja kappalemäärä. Siirry kassalle ja viimeistele tilaus. SIM-kortit toimitetaan postitse valitsemaasi osoitteeseen 2-3 päivän kuluttua tilauksesta.

Kuinka aktivoin SIM-kortin?

Uuden OmaElisan puolella:

  1. Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
  2. Klikkaa Tuotteeni ja palveluni ja valitse liittymä, jonka SIM-kortin haluat aktivoida.
  3. Valitse liittymän tiedoista kohta Aktivoi SIM-kortti. Lisää SIM-kortin numero ja klikkaa Vahvista.
  4. Uusi SIM-kortti alkaa toimimaan noin 30 minuutin kuluttua, jolloin vanha SIM-kortti lopettaa toimintansa.
  5. Laita uusi SIM-kortti laitteeseen ja käynnistä laite uudelleen. Syötä PIN-koodi 1234.
  6. Liittymä on nyt valmis käytettäväksi. Suosittelemme, että oletus PIN-koodi vaihdetaan henkilökohtaiseksi. Vaihtaminen onnistuu puhelimen asetuksissa.

Vanhan OmaElisan puolella

  1. Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
  2. Klikkaa Laitteet ja liittymät ja valitse Tee yksittäinen muutos
  3. Valitse listalta liittymä, jonka SIM-kortin haluat aktivoida. Klikkaa liittymän tiedoista kohtaa SIM-kortti.
  4. Kirjoita SIM-kortin vaihto -osioon SIM-kortin 14 viimeistä numeroa Uuden SIM-kortin numero -kenttään. Klikkaa Tilaa muutos.
  5. Uusi SIM-kortti alkaa toimimaan noin 30 minuutin kuluttua, jolloin vanha SIM-kortti lopettaa toimintansa.
  6. Laita uusi SIM-kortti laitteeseen ja käynnistä laite uudelleen. Syötä PIN-koodi 1234.
  7. Liittymä on nyt valmis käytettäväksi. Suosittelemme, että oletus PIN-koodi vaihdetaan henkilökohtaiseksi. Vaihtaminen onnistuu puhelimen asetuksissa.

Ohjeet työntekijälle

Kuinka tilaan uuden SIM-kortin?

  1. Tilaa SIM-kortti vanhan tilalle osoitteessa https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto.
  2. Syötä Puhelinnumero-kenttään puhelinnumerosi ja klikkaa Tilaa kertakäyttösalasana.
  3. Saat numerosta +358509020021 viestin: "Tilaamanne kertakäyttösalasana on: xxxxxxxx. Salasanaa ei saa luovuttaa toiselle henkilölle."
  4. Syötä viestissä oleva kertakäyttöinen salasana Kertakäyttösalasana-kenttään ja klikkaa Tunnistaudu.
  5. Täytä lomake Uuden SIM-kortin tilaus -kohdassa. Klikkaa Tilaa uusi SIM-kortti.

Uusi SIM-kortti toimitetaan postitse 2-3 päivän kuluttua tilauksesta. Kun olet saanut SIM-kortin, aktivoi se https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto -sivustolla.

Kuinka aktivoin SIM-kortin?

  1. Aktivoi SIM-kortti osoitteessa https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto.
  2. Tunnistaudu palveluun syöttämällä puhelinnumerosi ja tilaamalla kertakäyttösalasana.
  3. Kirjoita uuden SIM-kortin 14 viimeistä numeroa SIM-kortin numero -kenttään ja klikkaa Tee SIM-kortin vaihto.
  4. Uusi SIM-kortti alkaa toimimaan n. 30 minuutin kuluttua, jolloin vanha lopettaa toimintansa.
  5. Laita uusi SIM-kortti laitteeseen ja käynnistä laite uudelleen. Syötä PIN-koodi 1234.
  6. Liittymä on valmis käytettäväksi. Suosittelemme, että vaihdat oletus PIN-koodin henkilökohtaiseksi. Vaihtaminen onnistuu puhelimen asetuksissa.