Digitaalinen asiakaspalveluDigitaalinen asiakaspalvelu
Elisa Digitaalinen asiakaspalvelu

Johda asiakaskohtaamisia tiedolla

Digitaalinen asiakaspalvelu on älykkäisiin tietämyskantoihin kerääntyneen datan hyödyntämistä monikanavaisissa asiakaskohtaamisissa.

Palveluorganisaatioille on ollut tarjolla erilaisia digitaalisia työkaluja (mm. chat ja video) asiakaspalvelunsa tehostamiseksi jo pitkään.

Suurimman kustannuserän yritysten asiakaspalvelulle aiheuttavat hyödyttömät kontaktit, jotka eivät tuota lisäarvoa yritykselle. Myöskään asiakas ei saa tyydytettyä tarvettaan, kun vastausta hänen haasteeseensa ei ole helposti tarjolla.

Eroon hyödyttömistä kontakteista – tee jokaisesta asiakaskohtaamisesta tuottoisa digitaalisten kyvykkyyksien ja digiasoinnin avulla.

Miten pääset alkuun?

Rakennamme yrityksellesi personoidun asiakaskokemuksen ketterästi neljän viikon mittaisessa työjaksossa.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin kerromme lisää!

Ota yhteyttä

Tiesitkö tämän digiasioinnista?

60 %

Puheluista ohjautuu digiasiointiin, kun se oli hyödynnettävissä*

80 %

Nopeampi asiakaskontaktin ratkaisuaika*

Lähde: eGain materiaali, 2019

Asiakaspalvelun digitalisointi

Asiakaspalvelun digitalisointi on automatisointia

Digitaalisten asiakaspalvelukyvykkyyksien avulla aiemmin hyödyttömät ja kalliit kontaktit voidaan kääntää tuottoisiksi ostaviksi asiakkuuksiksi. Samalla voidaan säästää yrityksesi asiakaspalvelijoiden resursseja.

Kun digitaalisen asiakaspalvelun kyvykkyydet kytketään osaksi asiakaspalvelukokemusta, asiakkaalle tarjotaan mahdollisuus kokonaisvaltaiseen palveluketjuun ensimmäisestä kontaktista ostamisen jälkeen tapahtuvaan palautteenantoon ja pidemmälle.

Tällä tavalla asiakas sitoutetaan tehokkaasti yrityksen vaikutusalueen alaiseksi.

Digitaalinen asiakaspalvelu

Elisan kanssa pääset konkretiaan kuukaudessa

Personoitu asiakaskokemus rakennetaan ketterästi neljän viikon mittaisissa työjaksoissa, joiden päätteeksi katsotaan, millaisia tuloksia on saatu ja mitkä työmenetelmät hyödynnetään seuraavassa kehitysvaiheessa.

Työjaksojen aikana luodaan palvelukokonaisuus, joka näyttäytyy asiakkaille helppokäyttöisenä, nopeana ja ennen kaikkea uudenaikaisena palvelukokemuksena.

Tutustu digiasioinnin case-tarinoihin ja artikkeleihin

Case: haasteena suuri tietomäärä

ELY-keskus

Tietämyskanta vie ELY-keskusta kohti verkkoitsepalvelua. Liikenteen asiakaspalvelukeskuksen verkkosivujen suuri tietomäärä on haaste.

Tähän ratkaisuksi kehitetään älykästä tietämyskantaa.

  • Mitä tulee huomioida asioinnin kehittämisessä?

    Digiasioinnin kehittäminen tulee suunnitella hyvin. Lue, mitkä neljä osa-aluetta on tärkeä ottaa huomioon, jotta palvelukokemus paranee ja yrityksesi saa tyytyväisiä asiakkaita.

  • Miten parantaa arvoa asiakaspolulla?

    Arvonluonnin ja asioinnin kehittäminen on jatkuva prosessi. Palvelumuotoilu on hyvä ottaa mukaan heti alusta lähtien, jotta asiakaspolun arvonluonti onnistuu hyvin.

  • Mitä tuloksia asioinnin digitalisointi tuo?

    Asioinnin systemaattinen kehittäminen ja uusien teknologioiden hyödyntäminen voi tuoda merkittäviä hyötyjä liiketoiminnalle. Lue, minkälaisia tuloksia Elisan asiakkaat ovat saaneet.

Lataa Elisan ilmainen opas digiasioinnista

¹ ²) Katso tarkemmin Elisan tietosuojaperiaatteet. Voit milloin tahansa peruuttaa antamasi suostumuksen.

Ilmoittautuessasi webinaariimme, tapahtumaamme tai lataamalla jonkin oppaistamme tallennamme sinusta tarvittavat yhteystiedot ja yhdistämme ne asiakastietojärjestelmäämme. Näin saamme tiedon tekemistäsi toimista esimerkiksi asiakaspalvelumme tietoon. Yhdistämistä tarvitaan erityisesti tilanteissa, joissa esimerkiksi tapahtuman ajankohta muuttuu ja haluamme ottaa sinuun yhteyttä.